Flag Counter
Chorzów wczoraj, dziś i jutro

Komunikacja

piątek, 15 maja 2015

Chorzowianin

KZK GOP otwarł w Chorzowie punkt obsługi pasażerów. To szósta taka placówka działająca w naszej aglomeracji.

KZK GOP otwarł przy Rynku punkt obsługi pasażerów

KZK GOP otwarł w Chorzowie punkt obsługi pasażerów | fot. www.kzkgop.com.pl

Nowy punkt działa w centrum Chorzowa, przy ulicy Rynek 8/1. KZK GOP dysponuje obecnie sześcioma punktami obsługi pasażera: w Katowicach, Sosnowcu, Gliwicach,  Bytomiu i Chorzowie.

Wszystkie POP-y w dni robocze otwarte są w godzinach od 8.00 do 18.00, a w soboty od 9.00 do 14.00, z wyjątkiem punktu na dworcu w Katowicach, który czynny jest do 15.00. Podróżni mogą tam kupić wszystkie rodzaje biletów, zarówno jednorazowych, jak i miesięcznych, kwartalnych, kilkudniowych oraz uzupełniających. Miesięcznie obsługiwanych jest tam blisko 20 tysięcy pasażerów.

Punkty obsługi pasażera umożliwiają załatwienie w jednym miejscu wszystkich spraw  dotyczących komunikacji miejskiej, bez konieczności wizyty w biurze KZK GOP, na ulicy Barbary 21a w Katowicach. Pracownicy udzielają kompleksowej informacji na temat funkcjonowania komunikacji miejskiej, oferują pełną gamę biletów obowiązujących w KZK GOP, przyjmują skargi, wnioski oraz zażalenia pasażerów. Nie brakuje również pochwał, które zadowoleni pasażerowie zgłaszają pod adresem kierowców autobusów, motorniczych czy kontrolerów.

W POP-ach można zapłacić również nałożoną opłatę dodatkową, popularnie nazywaną mandatem, odwołać się od niej lub ją anulować. Wszystkie funkcje punktu obsługi pasażera są realizowane także w siedzibie KZK GOP, codziennie w dni robocze od 7.00 do 15.00.

czwartek, 18 grudnia 2014

Nowe przystanki w Chorzowie. Autobus linii 840 jadąc do Katowic zatrzymuje się od niedawna pod ZUS-em, a tramwaj nr 7 w obu kierunkach ma przystanek przy hotelu Focus.

Nowe przystanki w Chorzowie

Jeszcze do niedawna autobus 840 z Gliwic do Katowic zatrzymywał się tylko na trzech przystankach w Chorzowie. Po tym jak wziął pasażerów spod wodociągów i Centrum Edukacji, stawał dopiero na przystanku Chorzów Chopina, akurat mijając po drodze przystanek ZUS, który jest przy ul. Dąbrowskiego. A ZUS, który znajduje się w naszym mieście obsługuje także klientów ze Świętochłowic, przez które również przejeżdża 840.

Ale od 8 grudnia na wniosek chorzowskiego Urzędu Miasta i mieszkańców KZK GOP zdecydowało się włączyć ten przystanek do trasy autobusu.

- Jest to rejon gęsto zamieszkany i znajduje się tam wiele instytucji, dlatego ostatecznie zdecydowano o włączeniu go do trasy tej linii - wyjaśnia Emil Markowiak z biura prasowego KZK GOP.

Jest to też wygodne dla pasażerów jadących z Chorzowa do Katowic, bo do tej pory musieli albo wybierać tramwaj jadący z chorzowskiego rynku albo autobusy 820 lub 830 przejeżdżające przez estakadę. A jeśli ktoś się spieszy, to każda minuta zapasu jest bardzo przydatna, tym bardziej że chorzowski ZUS znajduje się praktycznie w połowie drogi do Rynku.

Jak dodaje Markowiak, rozszerzenie trasy autobusu 840 należało do tych łatwiejszych. Autobus i tak tamtędy przejeżdżał, więc włączenie tego przystanku nie wiąże się z dodatkowymi kosztami funkcjonowania ani utrzymania tej linii. - Jednak staramy się, aby linie przyspieszone pozostały przyspieszonymi - dodaje Markowiak.

 
A 840 jest taką linią.

Jeszcze w zeszłym tygodniu nie wszyscy kierowcy KZK GOP wiedzieli o tej zmianie w rozkładzie jazdy. Nasi Czytelnicy poinformowali nas o pewnym incydencie, do jakiego doszło w autobusie 840, kiedy starsza kobieta chciała wysiąść pod chorzowskim ZUS-em. Wcisnęła guzik informujący kierowcę o tym, ale ten zignorował sygnał. Twierdził, że nie ma tu przystanku. Pasażerowie udowodnili kierowcy pomyłkę pokazując nowy rozkład jazdy w smartfonie. Jak widać zmiana zaskoczyła kierowców...

Ale to niejedyna zmiana w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w naszym mieście. Na wniosek chorzowian trasa tramwaju nr 7 jadącego z Katowic do Bytomia przez Świętochłowice zatrzymuje się na nowym przystanku zlokalizowanym na ul. Armii Krajowej, pod hotelem Focus.

To także duże ułatwienie, zwłaszcza dla starszych osób, bo "siódemka" wyjeżdżając spod świętochłowickiej gazowni przejeżdżała dotychczas całą Armii Krajowej i stawała dopiero pod dworcem PKP

wtorek, 02 grudnia 2014

Katowice - Wydarzenia, Wiadomości, Pogoda

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP kolejny rok z rzędu planuje podwyżkę cen biletów. Związek chce też mocniej niż do tej pory karać przewoźników. To wnioski, które można wyciągnąć z lektury planu finansowego KZK na 2015 r.
Bytom. Otwarcie linii tramwajowej nr 7 po remoncie
Bytom. Otwarcie linii tramwajowej nr 7 po remoncie (Fot. Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta)

To będzie wyjątkowy czas dla związku, ponieważ w pierwszym kwartale ma wreszcie zacząć działać Śląska Karta Usług Publicznych. Wart łącznie 190 mln zł projekt ma zmienić sposób korzystania z komunikacji miejskiej w regionie. Wreszcie miasta aglomeracji dołączą do tych, w których powszechnie można korzystać z elektronicznych biletów.


Najdroższy bilet za 5 zł

Przy okazji KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej - 5 zł - zapłacimy za przejazd powyżej 20 km.

Powyższe stawki dotyczą tylko biletów elektronicznych. Związek chce natomiast podnieść ceny biletów papierowych. O ile dokładnie?

Pierwotnie zakładano, że najtańszy bilet będzie kosztował nadal 3,2 zł, na dwa miasta ma kosztować 4 zł (teraz 3,8 zł), a na trzy i więcej 5 zł (dziś 4,8 zł). Taki cennik nie jest jeszcze przesądzony. - Czeka nas dyskusja. Decyzję podejmie już nowy zarząd KZK GOP - mówi Anna Koteras, rzeczniczka związku. Nowy zarząd zostanie wybrany po II turze wyborów samorządowych, gdy poznamy wszystkich prezydentów i burmistrzów. Dziś poza etatowymi członkami zasiadają w nim prezydenci Katowic, Gliwic, Sosnowca, Zabrza, Knurowa i Bytomia.

SMS z wirtualnym rozkładem

Z planu finansowego KZK GOP wynika, że w przyszłym roku dochody z biletów mają wynieść 253,3 mln zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w tym roku. Z kolei miasta KZK GOP zapłacą za przewozy 380,2 mln zł, czyli o 1,5 proc. więcej niż w tym roku.

Co ciekawe, planowane dochody z kar dla przewoźników oszacowano na 2,6 mln zł. To o 4,5 proc. więcej (300 tys. zł) niż w tym roku. W KZK GOP mówią jednak o tym niezbyt chętnie. - Rzecz dotyczy ŚKUP. Już teraz, choć system nie działa, widzimy, który autobus jest o czasie, a który nie. Wiemy też, czy kierowcy obsługują wszystkie przystanki. Nie da się już oszukać i powiedzieć, że np. pasażer albo nasz kontroler nie ma racji. Wiemy też, że kierowcy nie są z tego powodu zadowoleni - słyszymy w KZK GOP.

Związek zapowiada też na przyszły rok dwie nowości. Pasażerowie będą mogli wysyłać SMS-y z nazwą przystanku. W odpowiedzi dostaną wirtualną tablicę informacji pasażerskiej, z której dowiedzą się, kiedy przyjedzie każda z linii autobusowych lub tramwajowych. Z kolei w internecie na żywo będzie można śledzić trasę wszystkich pojazdów.

środa, 26 listopada 2014

NaszeMiasto.pl

Centrum przesiadkowe Chorzów: budowa centrum przesiadkowego w centrum Chorzowa zaczęła się na dobre. Przypomnijmy też, że od soboty skrócono trasę tramwajów linii nr 11 i 33, a do ruchu wprowadzano tramwaj z numerem 0.

Centrum przesiadkowe Chorzów



Z powodu budowy centrum przesiadkowego dochodzi do nawet kilkunastuminutowych opóźnień odjazdów tramwajów, przejeżdżających przez rynek w Chorzowie. Wszystko dlatego, że tramwaje pomiędzy przystankiem Metalowców a Chopina jeżdżą wahadłowo.

Aby skrócić maksymalnie te opóźnienia i uniknąć ewentualnych zatorów, spółkaTramwajów Śląskich zdecydowała o skróceniu trasy linii 11 (dojeżdża do przystanku Chorzów Metalowców) i 33 (kursuje z Katowic do Stadionu Śląskiego). Natomiast wprowadzano tramwaj linii 0, jeżdżący z Placu Wolności w Katowicach do Stadionu Śląskiego.

piątek, 10 października 2014

Chorzowianin

Budowa centrum przesiadkowego ma ruszyć jeszcze w tym miesiącu. Dziś podpisano umowę w tej sprawie (2014-10-08)

Budowa centrum przesiadkowego ruszy w październiku

Budowa centrum przesiadkowego ma ruszyć jeszcze w tym miesiącu  

Budowa centrum przesiadkowego to wspólne zadanie Tramwajów Śląskich S.A. i Urzędu Miasta Chorzów. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego na wykonawcę prac wybrano firmę Balzola Polska Sp. z o.o.

Umowę dotyczącą przebudowy układu torowego na chorzowskim rynku podpisano 8 października. Projekt zakłada skupienie wszystkich torowisk w jednym punkcie w północno-wschodnim narożniku rynku (po stronie BZ WBK), co uwolni od torów przestrzeń przed gmachem ratusza.

Zobacz: Infoserwis 22.08.2012

Zadanie jest elementem realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu
„Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

- To bardzo istotne zadanie, będące fragmentem projektu wartego ponad 850 mln zł. Przebudowywana będzie część zlokalizowana na głównej trasie komunikacyjnej. W tym przypadku każde usprawnienie jest potrzebne dla pasażerów – mówi Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, zaznacza, że w tego typu rozwiązania inwestują miasta w kraju i na świecie. Podkreśla, że budowa centrum przesiadkowego będzie dla pasażerów i miasta sporym udogodnieniem.

- Podróżujący nie będą musieli biegać od przystanku do przystanku. Wszystkie będą bowiem skupione w jednym miejscu. W ten sposób komfort podróżowania znacznie się poprawi. Budowa centrum pozwoli odzyskać również część płyty rynku. Ta przestrzeń będzie mogła być przeznaczona na inne cele np. gastronomiczne czy handlowe.

Aleksander Wilczewski, dyrektor generalny spółki Balzola, znanej chorzowianom chociażby z robót przy ul. A. Krajowej, podkreśla, że firma jest bardzo dobrze przygotowana do przeprowadzenia prac.

- Ostatnie lata pokazały, że wykonywane przez nas inwestycje przeprowadzane są na czas i w sposób wzorcowy.

Dyrektor nie ukrywa, że chorzowska inwestycja w porównaniu do np. przebudowy katowickiego ronda i rynku jest kilka razy mniejsza.

- Co nie oznacza, że będzie to zadanie proste. Prace będą przeprowadzane w ścisłej miejskiej aglomeracji z rozbudowaną siecią infrastrukturalną. Należy oczekiwać, że na harmonogram prac mogą wpłynąć niezidentyfikowane, podziemne obiekty znajdowane podczas robót.

Prace powinny zacząć się jeszcze w tym miesiącu. Należy więc przygotować się na drogowe utrudnienia.

- Musimy rozbroić teren. Ta część robót jest po stornie miasta. Potem dajemy pole do działania tramwajarzom. Pojawią się przy tym nowe elementy drogowe. Rozbudowana zostanie istniejąca sygnalizacja, pojawi się też nowa w kierunku ul. Moniuszki. Po stronie wschodniej, tam gdzie jest bank, będzie utrzymany jeden kierunek ruchu. Jadący w kierunku Katowic będą kierować się wzdłuż ul. Faski i Urzędu Miasta – mówi Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

Budowa centrum przesiadkowego powinna zakończyć się w maju 2015 roku. Koszt inwestycji to ponad 20 mln zł, z czego 15 mln zł to środki Tramwajów Śląskich a przeszło 5,5 mln zł miasta Chorzów.

Czytaj też: To już pewne. Będzie wielki przystanek na Rynku

Zakres robót

przebudowa torowiska tramwajowego (1730 m toru pojedynczego)

przebudowa sieci trakcyjnej i układu zasilania

budowa przystanków przesiadkowych i montaż wiat przystankowych

przebudowa chodników

przebudowa i budowa sieci kanalizacyjnej

przebudowa sieci wodociągowej

przebudowa sieci gazowej

przebudowa sieci teletechnicznej

przebudowa sieci elektroenergetycznej

całkowita przebudowa sygnalizacji świetlnej

wojz
piątek, 19 września 2014

NaszeMiasto.pl

Centrum przesiadkowe Chorzów: Coraz bliżej budowy centrum przesiadkowego w Chorzowie. We wtorek Tramwaje Śląskie wyłoniły firmę, który wykona pierwszą część tej wielkiej inwestycji. Kiedy mogą ruszyć prace? Czytajcie!

Centrum przesiadkowe Chorzów

Centrum przesiadkowe coraz bliżej. We wtorek Tramwaje Śląskie wyłoniły wykonawcę. Jest to firma Balzola, która realizuje przebudowę ul. Kościuszki w Katowicach. - Liczymy, że umowę podpiszemy do trzech tygodni od wyłonienia wykonawcy, co umożliwi nam rozpoczęcie prac jeszcze w październiku tego roku - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

Centrum przesiadkowe Chorzów

Ale rzecznik prasowy nie potrafił udzielić nam jeszcze szczegółowej informacji z jakimi utrudnieniami trzeba będzie się liczyć, kiedy prace budowlane już ruszą w tym rejonie. Bo wszystko teraz zależy od ustalonego harmonogramu, który zostanie zaproponowany przez wyłonionego wykonawcę, a także decyzji dotyczącej zmiany organizacji ruchu. - Układ torowy projektowanego centrum przesiadkowego jest taki, że nie powinno być większych przerw rchu - zapewnia Andrzej Zowada. 
 
Centrum przesiadkowe Chorzów
 
Przypomnijmy, że budowa centrum przesiadkowego powinna zakończyć się w pierwszej połowie 2015 roku. Związane jest to z dofinansowaniem unijnym z perspektywy finansowej na lata 2007 - 2013, które trzeba wydać do tego terminu.
 
Centrum przesiadkowe Chorzów

Centrum przesiadkowe Chorzów
 
Dzięki budowie centrum przesiadkowego powstanie pięć peronów: trzy tramwajowe, jeden tramwajowo-autobusowy i jeden tylko dla autobusów. Po przebudowie okolic chorzowskiego rynku wszystkie przystanki będą teraz zlokalizowane w rejonie Banku Zachodniego WBK i pod estakadą.
piątek, 01 sierpnia 2014

NaszeMiasto.pl

Przebudowa ul. Wolności w Chorzowie: Tramwaje Śląskie SA ogłosiły przetarg na przebudowę ul. Wolności. Będzie to kolejna, wspólne działanie trzech podmiotów: Tramwai Śląskich, przedsiębiorstwa wodociągowego i MZUiM. "Wolka" zostanie przebudowana od granicy ze Świętochłowicami aż do ul. Chrobrego. Czytajcie!

Przebudowa ul. Wolności w Chorzowie

Przetarg został ogłoszony w środę. Oferty można składać do 10 września (© Kamila Rożnowska)

Najpierw Tramwaje Śląskie SA chciałyby, żeby torowisko w tym rejonie zostało zmodernizowane w ciągu ośmiu miesięcy od dnia zawarcia umowy, ale prace powinny się zakończyć nie później niż 31 maja 2015 roku.

  W dokumentach przetargowych określono również, że wykonawca planując harmonogram prac powinien uwzględnić maksymalne utrzymanie ruchu tramwajowego.

Przebudowa ul. Wolności w Chorzowie: oferty przetargowe można składać do 10 września

Z kolei w części prac zlecanych przez MZUiM w Chorzowie zostaną:
- przebudowane istniejące jezdnie i chodniki,
- przebudowane istniejące wjazdy i zjazdy w tym rejonie,
- zostaną wybudowane zatoki postojowe i wydzielonych miejsc dla pieszych
- przebudowane zostanie też oświetlenie
Poza tym zostaną posadzone nowe drzewa i krzewy. Wszystko to powinno zostać wykonane w terminie do 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą.

Przebudowa ul. Wolności: przebudowane zostaną jezdnie, chodniki, sieć wodociągowa i kanalizacja

Natomiast przedsiębiorstwo wodociągowe sfinansuje prace związane z:
- przebudową sieci kanalizacji ogólnospławnej wraz z przyłączami,
- przebudową sieci wodociągowej po istniejącej trasie wraz z przyłączami,
- przekładkę wodociągu w ul. Chrobrego, budowę wodociągu w ul. Bałtyckiej,
- podłączenie wpustów odwodnienia ulicznego wraz z syfonami,
- modernizację sieci kanalizacyjnej metodą bezwykopową w ul. Hajduckiej oraz w ul. Wolności na odcinku od ul. Zjednoczenia do ul. Chrobrego.
Według założeń określonych w przetargu - te prace powinny zostać zakończone w ciągu roku od dnia zawarcia umowy.

Pisaliśmy już: "Wolka" jak Wam się podoba? Zobacz zdjęcia 

niedziela, 06 lipca 2014

 Chorzowianin

Od piątku do niedzieli (4-6.07.2014 r.) zmieniona będzie organizacja ruchu tramwajowego w Chorzowie, ze względu na prace torowe w rejonie skrzyżowania al. Bojowników o Wolność i Demokrację z ul. Armii Krajowej. W poniedziałek na swoją stałą trasę wróci linia nr 40.

Zmiana organizacji ruchu. 40 wraca na tory

Od piątku do niedzieli  zmieniona będzie organizacja ruchu tramwajowego w Chorzowie | fot. Tramwaje Śląskie

Tramwaje linii nr 40 przestały kursować do Chorzowa Ratusza 10 maja, ze względu na prace modernizacyjne na połączeniu torowym ul. Armii Krajowej z al. BoWiD. Od tego momentu linia nr 40 kończy bieg w zajezdni w Chorzowie Batorym, a do centrum miasta pasażerów dowozi autobus zastępczy T-40. Po weekendzie sytuacja wróci do normy
i od poniedziałku 7lipca tramwaje linii nr 40 znów będą kursować od katowickiego Zawodzia do Chorzowa Ratusza.

Zanim to nastąpi konieczne jest przełożenie rozjazdów technologicznych w rejonie prowadzonych prac. W związku z tym, od godziny 6:00 w piątek (4 lipca) do godziny 24:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek (6/7 lipca):

tramwaje linii nr 7 będą kursować na trasie Katowice Zawodzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia,

tramwaje linii nr 30 będą kursować na trasie Zabrze Biskupice pętla – Łagiewniki Targowisko – Chorzów Ratusz,

uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza kursująca na trasie Świętochłowice Gazownia – Chorzów Batory zajezdnia. 

wtorek, 27 maja 2014

Oświetlenie w Inteligentnym Domu

- Dlaczego na rozkopanej ul. Gliwickiej nie są prowadzone żadne prace? - zastanawiają się kierowcy. - Czekamy na zgodę na  wycięcie drzew. Za kilka dni roboty ruszą - zapewnia rzecznik Tramwajów Śląskich

Przestój w pracach spowodowało oczekiwanie na zgodę na wycinkę drzew

Przestój w pracach spowodowało oczekiwanie na zgodę na wycinkę drzew (Fot.  Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta)

Remont torowiska na ul. Gliwickiej rozpoczął się na początku kwietnia. Na  odcinku od przystanku tramwajowego "Lisa" do granic miasta Katowice z Chorzowem  pojawili się robotnicy. Rozkopali ulicę i wprowadzono objazdy.

- Są korki  i związane z tym problemy. Tylko że od ładnych kilkunastu dni nie widzę tu żadnych robotników. Na początku rozkopali i zryli stare podkłady, ale teraz nie  ma tu ani sprzętu, ani ludzi. Jeżdżę tędy codziennie do pracy i z pracy i nie  jest wesoło. Jak można blokować drogę tyle czasu i nic nie robić? - irytuje się jeden z naszych czytelników.

        Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich,  wyjaśnia, że przestój w prowadzeniu prac wzdłuż ul. Gliwickiej spowodowany był oczekiwaniem na wydanie zgody na wycinkę drzew. - W najbliższych dniach te prace  powinny się rozpocząć. Rzeczywiście, nasz wykonawca przystąpił do prac  rozbiórkowych, nim wydana została zgoda na wycinkę drzew. Stąd krótki przestój w  prowadzeniu prac torowych - mówi. Przypomina, że torowisko tramwajowe między  skrzyżowaniem z ul. Wiśniową a ul. Jana  Pawła II zostanie poprowadzone nieco zmienionym śladem.

- Do  rozpoczęcia prac torowych niezbędne jest przygotowanie miejsca pod nowy tor - dodaje.

sobota, 10 maja 2014

Chorzowianin

Zakończono budowę nowego toru od ul. Jasińskiego do ul. Waryńskiego. Teraz rozpoczyna się  kolejny etap prac obejmujący przebudowę skrzyżowania ul. Armii Krajowej z al. BoWiD. Skrócona będzie linia nr 40. Zmiany dotkną także kierowców.

Rusza kolejny etap modernizacji A. Krajowej. Objazdy

rozpoczyna się  kolejny etap prac obejmujący przebudowę skrzyżowania ul. Armii Krajowej z al. BoWiD | fot. tram-silesia.pl

W weekend, 10 i 11 maja, prowadzone będą prace przy zabudowie rozjazdów technologicznych, dzięki czemu ruch tramwajowy na fragmencie ul. Armii Krajowej w rejonie skrzyżowania z al. Bojowników o Wolność i Demokrację prowadzony będzie po jednym torze, co umożliwi z kolei prowadzenie prac torowych na samym skrzyżowaniu.

W związku z tym od godz. 5.40 w sobotę 10 maja do godz. 4.00 w poniedziałek 12 maja:

tramwaje linii nr 7 będą kursować na trasie Łagiewniki Targowisko – Chorzów Ratusz oraz Katowice Zawodzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia,

tramwaje linii nr 40 będą kursować na trasie Katowice Zawodzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia,

Uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza kursująca zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy na trasie Chorzów Ratusz – Chorzów Batory zajezdnia (T-40) oraz Świętochłowice Gazownia – Chorzów Batory zajezdnia (T-7).

Opis trasy przejazdu i przystanków autobusów linii T-7 i T-40 znaleźć można na stronie www.tram-silesia.pl.

Od poniedziałku 12 maja linia nr 7 kursować będzie na całej swojej trasie wykorzystując odcinek jednotorowy w rejonie skrzyżowania ul. Armii Krajowej z al. BoWiD, zaś linia nr 40 do odwołania kursować będzie na trasie Katowice Zawodzie pętla – Chorzów Batory zajezdnia.

- Z informacji uzyskanych od wykonawcy prac wynika, że wyłączenie połączenia torowego al. BoWiD z ul. Armii Krajowej potrwa około 3 tygodni. Liczymy, że na początku czerwca linia nr 40 znów będzie dojeżdżać do centrum Chorzowa - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich S.A.

Do tego czasu na trasie Chorzów Ratusz – Chorzów Batory zajezdnia komunikacja będzie prowadzona za pomocą autobusów linii nr T-40.

Uwaga kierowcy! Z powodu rozpoczynających się prac ziemnych na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej z al. BoWiD od poniedziałku, 12 maja, nastąpi również zmiana organizacji ruchu kołowego. Kierowcy jadący od DTŚ do Chorzowa Batorego kierowani będą węzłem Dąbrowskiego do ul. Armii Krajowej, natomiast od ul. Szpitalnej na skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej będą mogli skręcić w lewo w stronę Świętochłowic lub w prawo w stronę Katowic. Jadąc od ul. Szpitalnej do al. BoWiD objazd poprowadzony zostanie ulicami: Armii Krajowej, Wita Stwosza i Ratuszową.

Do centrum Chorzowa będzie można przejechać również ul. Armii Krajowej i Dąbrowskiego. Pozostałe ograniczenia w ruchu kołowym w tym rejonie pozostaną bez zmian.

Utrudnienia na modernizowanym skrzyżowaniu potrwają około 3 miesięcy.

środa, 23 kwietnia 2014

Komunikacja Miejska na Śląsku: Od soboty 26 kwietnia 2014 roku rozpocznie się kolejny etap przebudowy strefy Rondo – Rynek, który obejmie ulice: Skośną, Mickiewicza i Piotra Skargi w Katowicach. W tym rejonie na okres około czterech miesięcy nastąpi wyłączenie przejazdów autobusowej komunikacji miejskiej.

Komunikacja miejska na Śląsku

Komunikacja Miejska na Śląsku: Zmiany rozkładów z powodu remontu

Komunikacja miejska na Śląsku: Zmiany dotyczyć będą autobusów linii numer: 5, 6, 7, 12, 23, 27, 30, 40, 61, 154, 168, 600, 672, 673, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 820, 830, 831, 835, 840, 860, 870, 910, 911, 930 oraz autobusowej komunikacji nocnej, to jest: 7N, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 672N, 830N, 840N, 905N, 906N, 908N, 911N.

Autobusy linii numer: 40, 800, 801, 805, 807, 808, 811, 813, 814, 815, 817, 818, 831, 835 po obsłudze przystanku Katowice Uniwersytecka przejadą przez rondo, skręcą w ulicę Uniwersytecką do przystanku końcowego i początkowego, zlokalizowanego przy ulicy Moniuszki. Wyjazd w
kierunku powrotnym nastąpi aleją Korfantego przez rondo, bez obsługi przystanku Katowice Aleja Korfantego.

Linie autobusowe numer: 5, 27, 168, 860 po obsłudze przystanku Koszutka Słoneczna pojadą aleją Korfantego, ulicą Morcinka (obsługa przystanku Katowice Morcinka), Sokolską do placu Wolności. Przystankiem końcowym i początkowym dla tych linii będzie przystanek Katowice Plac Wolności.

Autobusy numer 7 i 23 po obsłudze przystanku Katowice Chorzowska pojadą ulicą Sokolską na plac Wolności. Przystankiem końcowym i początkowym dla tych linii będzie przystanek Katowice Plac Wolności.

Linie numer: 6, 820, 830, 840, 870 - po obsłudze przystanku Katowice Chorzowska przejadą ulicami Sokolską i Mickiewicza do przystanku końcowego i początkowego Katowice Stawowa, umożliwi to lewoskręt z ulicy Sokolskiej w ulicę Mickiewicza

Linia autobusowa numer 12 po obsłudze przystanku Katowice Szkolna pojedzie ulicami Moniuszki i Uniwersytecką, przejedzie przez rondo, ulice: Chorzowską, Sokolską, Mickiewicza, Słowackiego przez podziemny dworzec autobusowy do Ligoty.


Autobusy numer 30 i 673 w kierunku do Siemianowic Śląskich i osiedla Tysiąclecia pojadą ulicą: Roździeńskiego, przez rondo, Chorzowską, Sokolską, przez plac Wolności, Sokolską, do włączenia się na swoją rozkładową trasę na przystanku Katowice Sokolska.

Linia autobusowa numer 154 w kierunku Ligoty, po obsłudze przystanku Katowice Uniwersytecka pojedzie ulicą Roździeńskiego, przez rondo, Chorzowską, Sokolską, przez plac
Wolności, Sądową, Mikołowską, do włączenia się na swoją rozkładową trasę na przystanku Katowice Mikołowska.

Linia autobusowa numer 600 - w kierunku centrum Katowic, po obsłudze przystanku Koszutka Katowicka przejedzie ulicami: Korfantego, Morcinka (obsługa przystanku Katowice Morcinka), Sokolską, Mickiewicza, Słowackiego, do włączenia się na swoją rozkładową trasę na
przystanku Katowice Dworzec.

Autobusy linii numer 672 i 910 po obsłudze przystanku Katowice Francuska pojadą ulicami Jagiellońską i Kochanowskiego, do przystanku Katowice Dworzec.

Linia numer 930 - w kierunku dworca autobusowego, po obsłudze przystanku Katowice Uniwersytecka przejedzie przez rondo i pojedzie ulicami: Chorzowską, Sokolską, Mickiewicza, Słowackiego, do przystanku Katowice Dworzec.

Linie autobusowe numer 61 i 911 po obsłudze przystanku Koszutka Katowicka pojadą ulicami: Korfantego i Morcinka (obsługa przystanku Katowice Morcinka), Sokolską, Mickiewicza, Słowackiego, do przystanku Katowice Dworzec.

Linie autobusowe nr: 7N, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 672N, 830N, 840N, 905N, 906N, 908N, 911N. odjeżdżać będą z podziemnego dworca autobusowego (przystanek „Katowice Dworzec"). Rozwiązanie to umożliwi skomunikowanie czasów odjazdów oraz wzajemne przesiadki pomiędzy wszystkimi realizowanymi relacjami.

niedziela, 13 kwietnia 2014

Budowlańcy znów zrywają tory. Tym razem w Załężu. Trwa remont na ulicy Gliwickiej. Z utrudnieniami muszą się zmagać pasażerowie tramwajów, ale i kierowcy

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach                              Lucyna Nenow

W miniony weekend rozpoczął się kolejny remont torowisk w Katowicach. Do listy trwających modernizacji torów na ulicy Kościuszki, alei Korfantego, ul. Obrońców Westerplatte w Szopienicach dopisać należy wymianę tych na ulicy Gliwickiej.

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Modernizacja docelowo obejmie tory na odcinku od granic Katowic z Chorzowem aż do wysokości ulicy Wiśniowej. Podobnie jak w przypadku robót na ulicy Kościuszki utrudnienia dotkną nie tylko pasażerów tramwajów, ale i kierowców.

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach

Remont torów na ul. Gliwickiej w Katowicach                                   Lucyna Nenow

- W pierwszym etapie prowadzone będą prace na fragmencie ulicy od Wiśniowej do skrzyżowania z ul. Badury. Wykonawca rozpocznie prace od toru północnego, a torem południowym, w dwóch kierunkach prowadzony będzie ruch tramwajów - zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik prasowy
spółki Tramwaje Śląskie. Kłopot mają też kierowcy. Do odwołania ruch na odcinku ul. Gliwickiej od skrzyżowania z ul. Wiśniową do ul. Badury odbywa się jednym pasem ruchu i tylko w kierunku: od Katowic do Chorzowa. Objazd dla jadących do Katowic wyznaczony jest DTŚ-ką. Koszt modernizacji torowiska na Gliwickiej to ok. 12,2 mln zł. Termin zakończenia robót zaplanowano na październik tego roku.

piątek, 11 kwietnia 2014

centrum przesiadkowe w Chorzowie: Za około 40 mln zł pod estakadą powstanie centrum przesiadkowe. Przebudowany zostanie też rynek. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem budowa rozpocznie się w połowie tego roku.

Centrum przesiadkowe w Chorzowie

Centrum przesiadkowe w Chorzowie

Centrum przesiadkowe w Chorzowie

Centrum przesiadkowe w Chorzowie

Centrum przesiadkowe w Chorzowie

Centrum przesiadkowe w Chorzowie: W połowie roku ruszy budowa?         Fot. Materiały prasowe

Centrum przesiadkowe w Chorzowie: Coraz bliżej rozpoczęcia budowy centrum przesiadkowego pod chorzowską estakadą. Wkrótce Tramwaje Śląskie ogłoszą przetarg na prace przy budowie torów tramwajowych od strony banku WBK, modernizację obecnych torów, a także rozebranie dwóch torowisk przy Urzędzie Miejskim w Chorzowie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace rozpoczną się jeszcze w pierwszym półroczu, a zakończą się 2015 roku.

- Mamy już projekt, otrzymaliśmy pozwolenie na budowę, teraz ogłosimy wspólnie z Chorzowem przetarg na jego realizację - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich SA.

Projekt zakłada połączenie wszystkich przystanków, które znajdują się na rynku i ul. Kościuszki w jednym miejscu, co ma ułatwić poruszanie się komunikacją miejską niezmotoryzowanym mieszkańcom naszego regionu. Teraz mieszkańcy muszą przemieszczać się po rynku szukając
przystanków, żeby przesiąść się na autobus lub tramwaj. Takich przystanków jest sześć. Po przebudowie wszystkie mają być zlokalizowane w rejonie Banku Zachodniego WBK i pod estakadą.

Centrum przesiadkowe w Chorzowie: W połowie roku ruszy budowa?

Na początek będą więc trwały prace torowe realizowane przez Tramwaje Śląskie. W miejscu, gdzie powstanie centrum przesiadkowe mają być w sumie cztery torowiska, a także trzy perony tramwajowe. Peronów łącznie ma być pięć, z czego jeden będzie autobusowo-tramwajowy, a jeden dla samych autobusów.

Tramwaje Śląskie zlikwidują dwie nitki torów znajdujących się obecnie przy UM. Po modernizacji tramwaje w stronę Świętochłowic będą jeździć z centrum przesiadkowego w stronę ul. Wolności, a powrotne nadal będą poruszać się ul. Powstańców.

Po zakończeniu prac przez Tramwaje Śląskie na plac budowy wejdzie... miasto. W miejscu zlikwidowanych torowisk pod magistratem powstać ma droga, która będzie prowadzić od ul. Pocztowej w stronę skrzyżowania, gdzie będzie można skręcić w stronę ul. Powstańców lub ul.
Moniuszki.

Ruch samochodowy będzie zresztą poprowadzony tak, aby auta nie wjeżdżały na teren centrum przesiadkowego. Dlatego właśnie zostanie wytyczona nowa droga, która będzie łączyć się z ul. Moniuszki kosztem miejsc parkingowych pod estakadą.

poniedziałek, 31 marca 2014

DziennikZachodni.pl - wiadomości Śląsk, wiadomości ze Śląska

KZK GOP rozkład jazdy: KZK GOP informuje, że od 1 kwietnia 2014 roku (wtorek) zostaną zmienione rozkłady jazdy linii autobusowych nr 0, 9, 10, 11, 13, 30, 44, 47, 48, 50, 61, 66, 72, 76, 77, 109, 115, 130, 149, 166, 177, 178, 193, 194, 197, 202, 292, 296, 297, 603, 606, 632, 657, 673, 688, 911, 931, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 905N, 906N, 911N, zostaną uruchomione linie autobusowe nr 46 i 930 oraz zostanie zlikwidowana linia autobusowa nr 812.  KZK GOP rozkład jazdy: Zostaną zmienione rozkłady jazdy na liniach nr 9, 10, 11, 44, 48, 115, 130, 177, 193, 296, 297, 632, 657, 911 poprzez aktualizację międzyprzystankowych czasów przejazdów.

Zostaną zmienione rozkłady jazdy linii nr 0, 50, 66, 76, 77, 109, 149, 688, 931, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 905N, 906N poprzez aktualizację międzyprzystankowych czasów przejazdów oraz wprowadzenie oznaczenia kolejnych kursów realizowanych taborem niskopodłogowym.

 

 

Zostanie zmieniony rozkład jazdy linii nr 13 poprzez uruchomienie dodatkowego kursu celem zapewnienia możliwości dojazdu z Panewnik do Brynowa w dni robocze na godzinę 6:00.

Zostanie zmieniony rozkład jazdy linii autobusowej nr 72 poprzez zwiększenie liczby kursów zapewniających dojazd do przystanku „Giszowiec KWK Staszic”.

Zostanie zawieszone funkcjonowanie linii autobusowej nr 812, której zadania przejmie uruchamiana linia autobusowa nr 46. Obsługa stanowiska na podziemnym dworcu pozostanie bez zmian.

Zostanie zmieniony rozkład jazdy linii nr 911 poprzez dodatkowe skierowanie czterech kursów porannych i czterech kursów popołudniowych przez osiedle Musiała.

Zostaną zmienione rozkłady jazdy linii autobusowych nr 11, 61, 108, 109, 657, 911, 906N, 911N poprzez uruchomienie nowego jednokierunkowego przystanku autobusowego „Dąbrówka Mała Cmentarz [nż]”.

Zostanie zmieniony rozkład jazdy linii nr 166 poprzez uruchomienie dodatkowego kursu w dni wolne od pracy realizowanego z przystanku „Lędziny Kopalnia Ziemowit” o godzinie 6:15 wraz z uruchomieniem nowego stanowiska przystanku „Lędziny Zespół Szkół” w kierunku do Bierunia.

Zostanie zmieniony rozkład jazdy linii autobusowej nr 292 poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania w dni robocze oraz wolne od pracy wraz ze zwiększeniem pojemności taboru dla wybranych kursów w dni robocze.

Zostaną zmienione rozkłady jazdy linii autobusowych nr 603 i 606 poprzez wydłużenie tras w wybranych kursach do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 w Sosnowcu.

Zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa nr 930, kursująca na relacji: „Nikiszowiec Pętla” – „Katowice Dworzec” przez centrum Nikiszowca i Janów wraz z uruchomieniem nowego przystanku „Nikiszowiec Pętla”. Na podziemnym dworcu linia obsługuje stanowisko nr 4 (jak linia nr 910).

czwartek, 20 marca 2014

Od piątku do niedzieli tramwaje nie będą kursowały między rynkiem a pętlą w Brynowie. Od poniedziałku ulicą Kościuszki pojedziemy w stronę Brynowa, skręcimy w Szeligiewicza albo Poniatowskiego. Ale w przeciwnym kierunku przejechać już się nie da. Zamknięty zostanie także fragment Kościuszki od Rialto do ul. Batorego. To trwa przebudowa centrum Katowic, a dokładniej remont ulicy Kościuszki.

Przebudowa centrum Katowic

Marzena Bugała - Azarko                        Przebudowa centrum Katowic, remont ul. Kościuszki

W związku z remontem Kościuszki szykują się spore zmiany w organizacji ruchu na ulicy. Od minionego poniedziałku zmiany obowiązują na fragmencie drogi w Brynowie. W weekend staną tramwaje. Natomiast za trzy dni ruch na Kościuszki między rynkiem a placem Miarki, zarówno kołowy jak i tramwajowy, zostanie na stałe wstrzymany, aż do końca wakacji. Tego samego dnia
organizacja ruchu zmieni się także już po raz kolejny na skrzyżowaniu Kościuszki i Szeligiewicza.

14 dni w Brynowie, a w piątek staną tramwaje

Pierwsze ze zmian w organizacji ruchu zostały wprowadzone już na początku minionego tygodnia.
Dotyczą skrzyżowania ulicy Kościuszki z ulicami Rolną i Brynowską. Przed skrzyżowaniem skrócona została długość pasów wpadających z Kościuszki w Rolną oraz z Rolnej w Brynowską. Utrudnienia mają obowiązywać przez 14 dni.

-  W tym czasie wykonana zostanie korekta krawężnika, przejście poprzeczne teletechniki oraz energetyki przez nawierzchnie jezdni - zapowiada Jakub Jarząbek, rzecznik Urzędu Miasta w Katowicach. Zapewnił, że utrzymany zostanie dojazd do ulicy Huberta przez ulice Słowików i
Czyżyków.

Przebudowa centrum Katowic Oto jak po przebudowie będzie wyglądał katowicki rynek WIZUALIZACJE

Kolejne zmiany obowiązują od piątku do końca weekendu. W tym czasie od rynku do Brynowa nie będą kursowały tramwaje

Ruch zostanie wstrzymany na czas zabudowy rozjazdów technologicznych na remontowanym torowisku w ciągu Kościuszki. Zamiast tramwajów, między rynkiem a Brynowem będą jeździły zastępcze autobusy. Utrudnienia odczują także kierowcy w centrum. Od dziś do niedzieli nie będzie bowiem możliwy skręt z ulicy Kochanowskiego w lewo, w ulicę Kościuszki.

- Wprowadzone zostaną objazdy ulicami Miarki, Andrzeja, Mikołowską oraz Dworcową - dodaje Jarząbek.

Kościuszki zamknięta dla ruchu kołowego

Jednak największych i najbardziej uciążliwych zmian w organizacji ruchu należy spodziewać się od
poniedziałku, 23 marca.

Tego dnia ulica Kościuszki na odcinku od Dworcowej (i kinoteatru Rialto) aż do ulicy Batorego (czyli na wysokości placu Miarki) zostanie całkowicie wyłączona z ruchu samochodowego. - Utrzymane zostaną jedynie dojazdy do posesji i te związane z zaopatrzeniem - uściśla Jarząbek.

Po zamkniętym fragmencie Kościuszki nie będą także kursowały tramwaje. Wszystkie wagony - jadące zarówno do centrum, jak i do pętli w Brynowie - będą omijały wyłączony z ruchu fragment ulicy Kościuszki. Te jadące z południa tradycynie skręcą z Kościuszki w prawo na plac Miarki i zjadą ulicą Kochanowskiego, tę samą drogę, tyle że w przeciwnym kierunku, pokonają wagony jadące w kierunku Brynowa.

Objazdy zaplanowano także dla kierowców samochodów. Zostaną wyznaczone ulicami Wojewódzką, Damrota, Francuską i Ceglaną.

- Dla autobusów komunikacji miejskiej przewiduje się zmiany tras z objazdami ulicami:
Słowackiego, Mikołowską, Andrzeja oraz Skłodowskiej i Kopernika oraz ulicami:
Wojewódzką, Damrota, Powstańców - wylicza zmiany rzecznik prasowy.

W związku z nową organizacją ruchu zlikwidowany zostanie przystanek Katowice Jagiellońska, a przystanek tymczasowy będzie wyznaczony na ulicy Wojewódzkiej. Natomiast przez zamknięcie Kościuszki na odcinku Dworcowa - Batorego zlikwidowany zostanie przystanek dla autobusów zlokalizowany w rejonie bocznego wejścia na dworzec kolejowy.

Przebudowa centrum Katowic Czy ul. Kościuszki w Katowicach uda się przywrócić dawny blask? ZDJĘCIA

Niestety, do mającej wejść w życie za trzy dni nowej organizacji ruchu na Kościuszki i w okolicy należy się przyzwyczaić. Będzie obowiązywała aż do końca wakacji, czyli do 31 sierpnia.

Przynajmniej taki termin zakończenia prac zgłosili katowickim urzędnikom budowlańcy z firmy Balzoa, która na zamkniętym fragmencie ulicy planuje zmodernizować torowisko, jezdnie, zatoki
postojowe oraz chodniki na Kościuszki.

Przy Szeligiewicza startuje etap drugi

Krócej, ale tylko o miesiąc, potrwają natomiast prace na fragmencie Kościuszki w rejonie wiaduktu nad autostradą A4. Tu wymiana torowiska trwa już od kilkunastu tygodni. W poniedziałek rozpocznie się drugi etap robót, a wraz z nim nowa organizacja ruchu w tym rejonie.

Przebudowa centrum Katowic Na Korfantego budują dwa nowe przejścia ZDJĘCIA

I tak: ruch w kierunku Brynowa pozostanie bez zmian tzn. będzie możliwa jazda na wprost w kierunku Brynowa, w prawo w ulicę Poniatowskiego i w lewo w Szeligiewicza.

W przeciwnym kierunku nie pojedziemy, bo wyłączona z ruchu zostanie część jezdni ul. Kościuszki w kierunku centrum na odcinku A4 - skrzyżowanie Szeligiewicza i Poniatowskiego.

- Relacja w kierunku centrum poprowadzona zostanie ulicami Ceglaną i Wita Stwosza. Dojazd do
Poniatowskiego będzie realizowany ulicą Szeligiewicza, na której na całej jej długości zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Kościuszki-Poniatowskiego-Szeli-giewicza zostanie wyłączona - dodaje Jarząbek.

Prace na tym odcinku Kościuszki potrwają z kolei do 31 lipca tego roku.

Przebudowa centrum Katowic i remont ulicy Kościuszki. Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów

  
- Od godz. 4:00 w piątek 21.03.2014 r. do godz. 4:00 w poniedziałek 24.03.2014 r.    zawieszony zostanie ruch między pętlą w Brynowie a katowickim Rynkiem. W tym czasie:
- tramwaje linii nr 6 kursować będą na trasie: Bytom Politechnika Śl. – Katowice pl. Wolności,
- tramwaje linii nr 16 kursować będą na trasie: Wełnowiec pl. Alfreda – Chorzów Batory 
  zajezdnia,
- linia nr 36 zostanie zawieszona,

Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-16 kursująca z częstotliwością co 10 minut na trasie: Katowice Brynów Kościuszki – Słowików – Drozdów –
Gawronów – Zgrzebnioka – Kościuszki Szpital – Stadion AWF – Powstańców – Pl. Miarki – Jagiellońska – Mariacka – Szkolna – Rynek – Dworzec – Konopnickiej Dworzec – Pl. Miarki – Poniatowskiego – Kościuszki Szpital – Zgrzebnioka – Gawronów – Drozdów – Słowików – Brynów Kościuszki.

- Ponadto od godz. 4:00 w piątek 21.03.2014 r. do odwołania: tramwaje linii nr 19 kursować będą
na trasie: Bytom Stroszek zajezdnia – Katowice pl. Wolności, tramwaje linii nr 35 kursować będą na trasie Zawodzie zajezdnia – Katowice pl. Wolności,

tramwaje linii nr 18 kursować będą wg zmienionych czasów odjazdów.

środa, 05 marca 2014

Drogowcy z Chorzowa przygotowali projekt  centralnego przystanku autobusowo-tramwajowego przy rynku

Projekt centrum przesiadkowego w Chorzowie

Do budowy centrum przesiadkowego w tym miejscu urzędnicy przymierzają się od  dłuższego czasu. Chodzi o to, by rozrzucone dziś po rynku i jego najbliższej  okolicy przystanki autobusowe i tramwajowe znalazły się w jednym miejscu. Ułatwi  to pasażerom przesiadki, pozwoli też na przebudowę placu przed wejściem do  ratusza. Mają stąd zniknąć tory tramwajowe i przystanki.

Centralny przystanek ma zostać wybudowany przy tzw. starym śladzie ul.  Katowickiej, po północnej stronie estakady. Budowa ma kosztować ok. 29 mln zł. Wesprze ją Unia Europejska.

piątek, 21 lutego 2014

Chorzowianin

W sobotę i niedzielę nastąpi zmiana w organizacji ruchu tramwajów i samochodów przy ul. Armii Krajowej. Zawieszona będzie komunikacja tramwajowa. Od poniedziałku tramwaje kursować będą po nowych torach.

Remont A. Krajowej. Zmiany w ruchu i objazdy

Zawieszenie ruchu tramwajowego związane jest z przebudową rozjazdów technologicznych i przygotowaniem komunikacji po jednym torze na odcinku od ul. Jasińskiego do dworca kolejowego.

Prace na ul. Armii Krajowej w Chorzowie prowadzone są równolegle na zlecenie Tramwajów Śląskich S.A. (zakres torowy) oraz Urzędu Miasta w Chorzowie (przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej oraz jezdni i chodników). Wykonawca zadania tramwajowego zakończył już budowę nowych torowisk na dwóch odcinkach: od granicy Chorzowa i Świętochłowic do ul. BOWiD oraz od ul. Jasińskiego do ul. Gałeczki. Oba odcinki są już gotowe i od poniedziałku tramwaje będą korzystać z dwóch nowych torów.

Wcześniej jednak wykonawca zlikwiduje rozjazdy technologiczne w rejonie granicy ze Świętochłowicami, ul. BOWiD i ul. Gałeczki. Rozjazd usytuowany na wysokości ul. Jasińskiego zostanie przełożony w drugą stronę, a nowy rozjazd zabudowany zostanie w rejonie ul. Wita Stwosza, dzięki czemu od poniedziałku na tym odcinku prowadzony będzie ruch tramwajów po jednym torze.

- Takie rozwiązanie jest konieczne, by wykonawca działający na zlecenie Urzędu Miasta mógł przystąpić do przebudowy kanalizacji w tym miejscu. Są to skomplikowane prace na sporych głębokościach, które ze względów bezpieczeństwa wymagają zawieszenia ruchu tramwajów na torze przylegającym do wykopów - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich S.A.

Uwaga kierowcy! Z powodu zmiany organizacji ruchu tramwajowego i prowadzonych prac ziemnych w jezdni ul. Armii Krajowej od poniedziałku 24.02.2014 r. nastąpi również zmiana organizacji ruchu kołowego. Ulica Armii Krajowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Waryńskiego będzie ulicą jednokierunkową. Ruch kołowy prowadzony będzie tylko w stronę Katowic. W kierunku przeciwnym poprowadzone zostaną objazdy.

W związku z prowadzonymi pracami torowymi od godz. 4:20 w sobotę 22.02.2014 r. do godz. 4:00 w poniedziałek 24.02.2014 r.:

Linia nr 20 zostaje zawieszona.

Tramwaje linii nr 7 będą kursować na trasie Łagiewniki Targowisko – Chorzów Ratusz wykonując planowe kursy linii 7 na trasie Łagiewniki Targowisko – Świętochłowice Gazownia.

Na trasie Chorzów Ratusz – Katowice Plac Wolności oraz Świętochłowice Gazownia – Chorzów Batory Piekarska uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza kursująca zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy.

Trasa komunikacji zastępczej T-20:

kierunek do Chorzowa: „Katowice Plac Wolności” (stanowisko autobusowe na ul. Opolskiej), „Katowice Sobieskiego” (przystanek tymczasowy na ul. Gliwickiej za wyjazdem z ul. Sobieskiego na ul. Gliwicką), „Katowice Dąbrówki” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Pośpiecha” (stanowisko autobusowe), „Załęże Kościół” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Janasa” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Dwór” (stanowisko autobusowe), „Załęże Wiśniowa”(stanowisko tymczasowe zlokalizowane przy ul. Gliwickiej), „Załęże Dom Kultury” (stanowisko przy peronie tramwajowym), „Załęże Szkoła” (stanowisko przy peronie tramwajowym), „Chorzów DTŚ-BOWiD” (stanowisko tymczasowe zlokalizowane przy włączeniu z DTŚ w al. Bojowników o Wolność i Demokrację), „Chorzów Dom Działkowca” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Cmentarna” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Kościół św. Jadwigi” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Sobieskiego” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Rynek” (stanowisko autobusowe)

Uwaga: Ze względu na organizację ruchu drogowego na ul. Armii Krajowej przystanek Chorzów Batory Zajezdnia kier. Chorzów Ratusz/Świętochłowice nie będzie obsługiwany przez komunikację zastępczą.

kierunek do Katowic: „Chorzów Ratusz” (stanowisko tymczasowe zlokalizowane przy ul. Faski), „Chorzów Dworcowa” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Żeromskiego” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Kościół św. Jadwigi” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Cmentarna” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Dom Działkowca” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Racławicka (stanowisko tymczasowe), „Chorzów Batory Dworzec PKP” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Batory Piekarska” (stanowisko tramwajowe), „Chorzów Batory Zajezdnia” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Szkoła” (stanowisko tymczasowe), „Załęże Dom Kultury” (stanowisko tymczasowe przy Domu Kultury), „Załęże Wiśniowa” (stanowisko tymczasowe), „Załęże Dwór” (stanowisko autobusowe), „Załęże Janasa” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Kościół” (stanowisko tramwajowe), „Załęże Pośpiecha” (stanowisko tramwajowe), „Katowice Sobieskiego” (przystanek tymczasowy na ul. Gliwickiej przed skrzyżowaniem z ul. Sobieskiego) – „Katowice Plac Wolności” (stanowisko autobusowe na ul. Opolskiej).

Trasa komunikacji zastępczej T-7:

- w kierunku Katowic: Świętochłowice Gazownia, Chorzów Batory Dworzec PKP, Chorzów Batory Piekarska.

- w kierunku Świętochłowic Gazowni: Chorzów Batory Piekarska, Chorzów Batory Dworzec PKP, Chorzów Racławicka, Chorzów DTŚ-BOWiD, Chorzów Bałtycka, Świętochłowice Gazownia.

piątek, 24 stycznia 2014

Chorzowianin

Od piątku tramwaje kursujące wzdłuż ul. Chorzowskiej w Katowicach znów będą się zatrzymywać na stałym przystanku WPKiW Wejście Główne.

Wracają przystanki przy Parku Śląskim

Wracają przystanki przy Parku Śląskim | fot. Tramwaje Śląskie  

Po kilku miesiącach przerwy, od piątku 24 stycznia, tramwaje znów będą się zatrzymywać w stałym miejscu. Zlikwidowany zostanie tymczasowy przystanek WPKiW Wejście Główne. Tym samym pasażerowie, zwłaszcza mieszkańcy os. Tysiąclecia, będą mieć bliżej do tramwaju.

- Zdajemy sobie sprawę z faktu, iż tymczasowe przesunięcie przystanku spowodowało wydłużenie mieszkańcom osiedla drogi do i z tramwaju. Staraliśmy się modernizację peronu zakończyć najszybciej, jak to możliwe, w czym pomogły sprzyjające warunki atmosferyczne - zaznacza Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Przebudowa peronów przystankowych przy głównym wejściu do Parku Śląskiego jest jednym z elementów zadania infrastrukturalnego, realizowanego w ramach Projektu “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.

Zadanie to obejmuje modernizację torowiska tramwajowego w Katowicach od Wesołego Miasteczka do pętli Zachodniej przy Stadionie Śląskim. W pierwszym etapie wykonawca zmodernizował odcinek od pętli do przystanku WPKiW Wejście Główne, w drugim, od tego przystanku do Żyrafy.

- Te dwa etapy są już prawie za nami. Oddanie do użytku platform przystankowych przy wejściu głównym do Parku to w zasadzie ostatni element. Teraz wykonawcy pozostaną już tylko drobne prace wykończeniowe - wyjaśnia  A. Zowada.

W tym roku, w ramach zadania wzdłuż Parku Śląskiego, do wykonania pozostanie jeszcze modernizacja odcinka od Żyrafy do Wesołego Miasteczka. Wartość całego  przedsięwzięcia to blisko 11 mln zł.

wtorek, 21 stycznia 2014

Oświetlenie w Inteligentnym Domu

Pasażerowie czekający na tramwaj na dwóch  przystankach przy ul. 3 Maja w Katowicach będą się mogli schronić przed deszczem  pod efektownymi wiatami.

Nowoczesne przystanki tramwajowe na 3 Maja w Katowicach

Nowoczesne przystanki tramwajowe na 3 Maja w Katowicach

Nowoczesne przystanki tramwajowe na 3 Maja w Katowicach

Nowoczesne przystanki tramwajowe na 3 Maja w Katowicach

Nowoczesne wiaty stoją już na przystanku przy Galerii Katowickiej oraz po  drugiej stronie ulicy, w pobliżu siedziby banku Millennium. Nie przypominają tych, które zazwyczaj widujemy na przystankach tramwajowych i autobusowych. Są ciemnoszare, przeszklone i bardzo efektowne. Cały czas trwa ich montaż.

- Zostały ustawione w ramach modernizacji ul. 3 Maja. Na przystankach zostaną też zamontowane ekrany LED,  na których będą wyświetlane informacje wydziału promocji o imprezach i  wydarzeniach w mieście - mówi Jakub Jarząbek, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

        Przebudowa ul. 3  Maja ma się ostatecznie zakończyć w lipcu.

poniedziałek, 20 stycznia 2014

Jeśli w minionym roku remonty torów w Katowicach dały się Wam we znaki, to w tym roku szykujcie się na jeszcze większe utrudnienia. Część robót będzie dobiegała końca, część jednak kontynuowana, a sporo rozpocznie się na wiosnę.

Remonty torów w Katowicach

Remonty torów w Katowicach

Remonty torów w Katowicach

Remonty torów w Katowicach                                        Marzena Bugała - Azarko

Projekt przebudowy torów w aglomeracji spółka Tramwaje Śląskie rozpoczęła w ubiegłym roku. Planowała wymienić w sumie 46 kilometrów torów, ale okazało się, że pieniędzy wystarczy jej na remont jeszcze 14 kolejnych kilometrów. Roboty ruszyły w ubiegłym roku i jak dotąd udało się przebudować 27 km torów. Jak dotąd spośród 27 zadań inwestycyjnych udało się zakończyć pięć, a 18 jest w trakcie realizacji.

W 2014 roku TS planują dokończyć lub kontynuować realizowane inwestycje. W Katowicach spółka będzie prowadziła prace na ulicy Kościuszki, Obrońców Westerplatte i wokół placu Wolności, ale także między Katowicami a Mysłowicami.

Największy poślizg mają roboty na ulicy Obrońców Westerplatte. - Prace w Szopienicach miały być prowadzone jednocześnie na obu torach, na których ruch miał być zawieszony, ale ze względu na problemy techniczne oraz natężenie ruchu, remontujemy najpierw jeden tor. Obecnie prace trwają na tym południowym, zakończą się na wiosnę i wówczas przeniesiemy się na tor północny - mówi Łukasz Gmyrek, inżynier kontraktu z ramienia Tramwajów Śląskich.

Roboty potrwają jeszcze na placu Wolności. - W tym miesiącu powinien zostać skończony tor południowy, ale już wymianę tych przy liceum wykonamy dopiero na wiosnę, bo na czas tych prac trzeba będzie wstrzymać ruch, więc nie chcemy tego robić, kiedy pogoda jest niepewna, bo istnieje niebezpieczeństwo, że trzeba je będzie wstrzymać – wyjaśnia Gmyrek.

 
Do przełomu marca i kwietnia będą prowadzone prace na ulicy Kościuszki na odcinku od Szeligiewicza do wiaduktu nad A4. - Następnie rozpoczniemy remont torów na odcinku od kinoteatru Rialto do placu Miarki. W czasie tych prac ruch tramwajowy na Kościuszki
zostanie wstrzymany i przeniesiony – w obie strony - na ulicę Kochanowskiego.
Dopiero po skończeniu tego odcinka, rozpoczniemy prace na samym placu Miarki, a
potem na fragmencie od pl. Miarki do ul. Szeligiewicza – wylicza inżynier kontraktu.

Na tym jednak nie koniec, bowiem w tym roku rozpoczną się też nowe tramwajowe inwestycje.
Planowane są roboty na końcowym odcinku torowiska w Brynowie w Katowicach - tu zostanie dobudowany nowy tor
- oraz modernizacja torowiska na ulicy Gliwickiej od ul. Lisa od granic Katowic z Chorzowem.
- Prace na Gliwickiej rozpoczną się już na wiosnę, mamy już wybranego wykonawcę tego remontu – dodaje Gmyrek.

Projekt realizowany przez TS kosztuje ok. 470 mln zł ( z tego 59 proc. to unijne dofinansowanie). W jego ramach spółka remontuje tory i kupuje nowy tabor. Tramwajom udało się jednak zaoszczędzić 110 mln zł. To wystarczy na zakup 12 nowych wagonów (30 już zostało
kupionych, a 60 odnowionych) oraz modernizację dotąd nie uwzględnionych w projekcie torowisk o długości 14 km. m.in. na trasie między pętlą Słoneczną a Rondem w Katowicach, w Szopienicach od skrzyżowania z ul. Brynicy po skrzyżowanie z ul. Ratuszową i na przejeździe tramwajowym w ulicy Brackiej w Dębie, 

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Chciałbym zabrać głos w sprawie planowanego  przebiegu linii tramwajowej do południowych dzielnic Katowic - pisze w liście do  "Wyborczej" Adam S.

Proponuję alternatywny przebieg trasy - równolegle do planowanej drogi południowej, łączącej ulicę Rzepakową ze szpitalem na Ochojcu, dalej skrajem lasu do planowanej pętli pomiędzy ulicami Radockiego i Bażantową

projekt Adam S.

Katowice potrzebują tramwaju do Ligoty i Piotrowic

Studio Gazeta

Według mnie zaproponowany  przez miasto przebieg trasy niewiele zmieni, bo tramwaj i tak będzie musiał zatrzymywać się na wszystkich światłach na ulicy Jankego i poruszać się z  prędkością 40 km/godz. Nie będzie to dużo szybsze połączenie niż obecne  autobusowe, a na pewno wolniejsze niż samochodowe.

        Jeżeli tramwaj  ma mieć sens i ma odciążyć południe Katowic, to musi być szybszy od podróży samochodem.  Dlatego proponuję alternatywny przebieg trasy - równolegle do planowanej drogi  południowej, łączącej ulicę Rzepakową ze szpitalem na Ochojcu, dalej skrajem  lasu do planowanej pętli pomiędzy ulicami Radockiego i Bażantową. Przy czym  proponowałbym przystanki jedynie przy pętli i szpitalu.

        Plusami takiego rozwiązania będą zdecydowanie mniejsze koszty budowy, torowisko  będzie mogło być osadzone na klasycznych betonowych podkładach, z niewielką ilością skrzyżowań i świateł.

Tramwaje będą poruszać się poza obszarem  zabudowanym, dzięki czemu będzie możliwe rozwinięcie prędkości 70 km/godz., co  zapewni zdecydowanie krótszy czas przejazdu.

        Nie będzie potrzeby  przeprowadzania wyburzeń, a jeśli nawet, to będą to pojedyncze  przypadki.

        Zniknie problem skrzyżowania linii tramwajowej z  kolejową, ponieważ tory będzie można podobnie jak "drogę południową" poprowadzić po estakadzie nad torami.

        Szpital w Ochojcu w końcu zyska bardzo  dobre i bezpośrednie połączenie zarówno z centrum miasta, jak i z największymi  osiedlami na południu.

        Przy nowej pętli tramwajowej będzie można  zlokalizować Park&Ride, dzięki któremu w sposób zdecydowany uda się zmniejszyć natężenie ruchu na ulicy Jankego poprzez przejęcie potoków z  Kostuchny i okolicznych osiedli.

        Zyskają na tym zarówno osoby  poruszające się liniami autobusowymi po ulicy Jankego, mieszkańcy osiedli  Odrodzenia, Bażantowa, Murapolu, Małej Skandynawi i wielu innych, muszących  codziennie borykać się z dojazdem do centrum Katowic od południa.


Oświetlenie w Inteligentnym Domu

Do wczesnego wieczora trwała naprawa torowiska w  rejonie ulicy Nowej w Chorzowie..

Tramwaj

Tramwaj (Fot. Dawid Chalimoniuk/Agencja Gazeta)

Torowisko zostało uszkodzone około godziny 15.40. - Uszkodzenia są dosyć poważne. Na miejscu jest już dźwig, bo trzeba będzie rozebrać część torowiska.  Najpewniej uszkodził je przejeżdżający samochód  ciężarowy - mówił Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. Prace w tym  miejscu zakończyły się o godz. 18:30. 

czwartek, 09 stycznia 2014

NaszeMiasto.pl

Tramwaje Śląskie zaoszczędziły na trwającej od 2013 roku wielkiej modernizacji torowisk w aglomeracji 110 mln zł. Pieniądze, choć 59 proc. to dofinansowanie unijne, nie przepadną, o czym poinformowali w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele spółki. Część zostanie przeznaczona na nowe inwestycje, część na zakup dodatkowych 12 nowych tramwajów.

Tramwaje Śląskie

Tramwaje Śląskie zamówiły już 30 nowych tiwstów. Okazało się, że mają pieniądze jeszcze na kolejnych 12 nowych wagonów.

Spółka TS projekt dofinansowany z UE realizuje od ubiegłego roku. Budżet inwestycji oszacowano na ok. 473 mln zł, z tego 279 mln zł to pieniądze unijne. Za te pieniądze zaplanowano zmodernizować 46 km torów tramwajowych w regionie, zakup 30 nowych wagonów oraz modernizację 75 starych typu 105N.

Jak dotąd udało się już odnowić 60 starych wagonów i rozstrzygnięto przetarg na nowe – wygrała bydgoska Pesa, która do listopada 2014 ma dostarczyć TS wszystkie tramwaje.  W końcu też  spośród 27 zadań inwestycyjnych na torowiska w regionie pięć jest już zakończonych, a 18 trwa, tzn. przebudowa już 27 km torów.

Po rozstrzygnięciu kolejnych przetargów okazało się, że spółka wyda na wszystkie planowane inwestycje mnie niż planowała w kosztorysie projektu. - Wystąpiliśmy więc z wnioskiem do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego o możliwość wykorzystania tych pieniędzy – wyjaśnia Tadeusz Freisler, prezes TS. Odpowiedz ma przyjść w najbliższych tygodniach. Tymczasem TS już zaplanowały na co wydadzą około 110 mln zł oszczędności.

W planie jest przetarg na zakup kolejnych 12 wagonów, tym razem będą jednak niskopodłogowe w 30 do 40 proc. (twisty są w ponad 70 proc.), a także modernizację dotąd nie uwzględnionych w projekcie torowisk o długości 14 km, m.in. na trasie linii 7 w Świętochłowicach, a także między pętlą Słoneczną a Rondem w Katowicach, w Szopienicach od skrzyżowania z ul. Brynicy po skrzyżowanie z ul. Ratuszową i na przejeździe tramwajowym w ulicy Brackiej w Dębie, czy w centrum Chorzowa, w okolicach ratusza i wylotu z ulicy Wolności oraz na ul. Katowickiej w Bytomiu. Planowane są też prace w Zabrzu, na ulicy Bytomskiej od ul. Chrobrego, na ulicy Lutra, placu Krakowskim i Brysza. Projrkt dodatkowy czeka jeszcze na akceptację MRR.

Tymczasem trwa projekt podstawowy. W 2014 roku TS planują dokończyć lub kontynuować realizowane inwestycje, m.in. remont torów wzdłuż Parku Śląskiego, na ulicy Armii Krajowej w Chorzowie, na ulicy Kościuszki i Obrońców Westerplatte i wokół placu Wolności w Katowicach, a także w ciągu ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej w Bytomiu, czy między Katowicami a Mysłowicami oraz te realizowane w Sosnowcu.

Wkrótce rozpoczną się też nowe remonty, planowane są roboty na końcowym odcinku torowiska w Brynowie w Katowicach – tu zostanie dobudowany także nowy tor – oraz modernizacja torowiska na ulicy Gliwickiej od ul. Lisa od granic Katowic z Chorzowem. Ruszy także przebudowa torów na ulicy Jagiellońskiej i Miarki w Bytomiu i kolejne roboty m.in. na ul. Małachowskiego i  Piłsudskiego  w Sosnowcu.

środa, 08 stycznia 2014

NaszeMiasto.pl

Kilka minut przed godziną 8. wykoleił się tramwaj linii nr 20 przy przystanku w Chorzów Ratusz w centrum Chorzowa. Wagon wypadł z szyn na szczęście przy niskiej prędkości, więc w wypadku nikt nie został poszkodowany. Nie wiadomo jednak jak długo potrwa podnoszenie tramwaju. Tymczasem między centrum Chorzowa a zajezdnią w Batorym kursują zastępcze autobusy

Wykolejony tramwaj w Chorzowie

Wykolejony tramwaj w Chorzowie

Wykolejony tramwaj w Chorzowie

Wykolejony tramwaj w Chorzowie

Wykolejony tramwaj w Chorzowie

Kilka minut przed godziną 8. wykoleił się tramwaj linii nr 20 przy przystanku w Chorzów Ratusz w centrum Chorzowa. Jak podaje KZK GOP linie 19 i 17 kierowane są do zajezdni Chorzów Batory, zaś tramwaje linii 20 do Łagiewnik. Między zajezdnią Chorzów Batory a pętlą Chorzów Ratusz uruchomiono komunikację zastępczą.

- Tramwaj wypadł szyn w trakcie jazdy, ale przy niskiej prędkości, więc nie ma osób poszkodowanych. Obecnie na miejsce jedzie dźwig, który podniesie wagon – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.  Dodaje, że nie wiadomo, jak długo potrwają utrudnienia.

Na trasie Chorzów Batory Zajezdnia – Chorzów Ratusz TS uruchomiły dwa autobusy zastępcze.

AKTUALIZACJA
O godzinie 9.45 przywrócono ruch tramwajowy na trasie Chorzów Batory - Chorzów Ratusz. Jak informuje Andrzej Zowada przyczyną wykolejenia się tramwaju było "ciało obce na torach".

czwartek, 26 grudnia 2013

NaszeMiasto.pl

Od piątku do poniedziałku nie będą kursować tramwaje na trasie Katowice – Chorzów. Wszystko przez prace sieciowe na torowisku wzdłuż Parku Śląskiego. Remont torów właśnie dobiegł końca, trzeba je jednak przygotować do ruchu w pełnym wymiarze, czyli już nie po jednym, a po dwóch torach. Po obu nowych torach tramwaje pojadą już w poniedziałek.

Tramwaje na trasie Katowice - Chorzów

Tramwaje na trasie Katowice - Chorzów nie będą jeździły od piątku do poniedziałku

Tymczasem trzeba szykować się na utrudnienia. Od godz. 16:00 w piątek 27.12.2013 r. do godz. 04:00  w poniedziałek 30.12.2013 r. zawieszony zostanie ruch tramwajowy między pętlą przy Stadionie Śląskim a katowickim Rondem. W związku z tym tramwaje linii nr 6 będą kursować na trasie: Bytom Politechnika Śląska – Chorzów Stadion Śląski, tramwaje linii nr 19 na trasie: Stroszek Zajezdnia – Chorzów Stadion Śląski, a linia 33 zostanie zawieszona do godz. 24:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek 29/30.12.2013 r.

Dodatkowo wznowiona zostanie linia 46 jeżdżąca na trasie Brynów Pęta – Koszuta Pętla Słoneczna  (do godz. 24:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek 29/30.12.2013 r.), zaś tramwaje linii 7 i 11 kursy zjazdowe i wyjazdowe będą realizować trasą przez pl. Wolności i Chorzów Batory.

Zamiast tramwajów na trasie Katowice – Chorzów pojadą autobusy zastępcze linii T-19, które będą kursowały co 10 min od godziny 14:30 w piątek 27 grudnia obsługując trasę: Katowice Rynek – Mickiewicza – Sokolska (z powrotem: rondo Ziętka – al. Korfantego) – Chorzowska – (Chorzów) Katowicka – Parkowa – Chorzów Stadion Śląski.

Zmiany spowodowane są finałem modernizacji torowiska wzdłuż Parku Śląskiego. W pierwszym etapie przebudowano tory na odcinku Stadion Śląski – wejście główne do parku, w drugim między wejściem głównym a Śląskim Ogrodem Zoologicznym. Wykonawca robót – firma Skanska – zbudował nowy tor bliżej parku, zlikwidował natomiast ten przy ulicy Chorzowskiej.
 

 . - Wprawdzie wykonawcy zostało jeszcze kilka zadań do dokończenia - w tym budowa peronu przy wejściu głównym do parku - ale od poniedziałku będzie możliwe wznowienie ruchu na całym odcinku po dwóch torach - mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Linia T19, przystanki
Katowice Rynek – Katowice Sokolska (tylko w kierunku Chorzowa – stanowisko jak dla linii nr 6) – Katowice Chorzowska (tylko w kierunku Rynku) – Dąb Huta Baildon – Dąb Kościół – WPKiW Wesołe Miasteczko (stanowiska tymczasowe) – WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny – WPKiW Wejście Główne (stanowiska tymczasowe) – Chorzów Stadion Śląski (stanowiska tymczasowe na ul. Parkowej).

Dodatkowo linie autobusowe nr 820, 830 i 840 w obydwu kierunkach jazdy obsługiwać będą przystanki: Chorzów AKS oraz  Dąb Huta Baildon.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 7